سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

یک پلاک نصف شده

تقدیم به شهدای بی جنازه


 

من از تورق تصویر آب می آیم

من از تلاطم قرنی مذاب می آیم

من از درخشش یک آذرخش بی تندر

من از شرارۀ یک التهاب می آیم

منی که ساکن رقص شراره ها بودم

ببین که راست از آن پیچ و تاب می آیم

من از سلالۀ آن لحظه های تب دارم

من از صلابت یک انقلاب می آیم

من از نیایش شب های جبهه، از سنگر

من از هجوم و یورش، با شتاب می آیم

من از چکاندن یک ماشه، تا فتادن خصم

من از سرودن یک شعر ناب می آیم

منی که با صف تابوت های خالی باز

و عکس یک دهه پیشم به قاب می آیم

تمام ماندۀ من یک پلاک نصف شده است

سبک به چشم شما، همچو خواب می آیم

و چفیه ام که شده پاره پاره و کم رنگ

خلاصه از اثر آفتاب می آیم