سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

سکه سیاه خورشید

آن مست که مغرور بدان مسند و جاه است

گو باش که این سست ترین تکیه گاه است

وقتی که نه انصاف به دل هاست، نه مردی

یا هر مژه ام در پی حق چشم به راه است

وقتی ز محبت خبری نیست به دل ها

وقتی که دلم تشنة یک نیم نگاه است

بستان ز من این کاسه و لاجرعه بیاشام

سرکش که دراین جام، نه می، مهرگیاه است

وقتی که دلم تنگ ترین گوشة دنیاست

وقتی که شب من تهی از پرتو ماه است

از پنجرة خانة من سکة خورشید

تصویر یکی لکه سوراخ سیاه است

دل خوش به چه دارم؟ به مه و مهر؟ کجایند؟

سرخوش ز چه باشم؟ ز می و یار؟ گناه است

دل بسته حقیم و ز ناکس نهراسیم

زیرا دلمان همدل خورشید پگاه است

در باور ضحاک پیام آور مرگ است

هر "کاوه" که بر کتف وسر و مار گواه است

نظرات 1 + ارسال نظر
م..... پنج‌شنبه 4 مهر 1392 ساعت 19:07 http://pechpechhayeman.blogsky.com

دلم گرفت

مربوط به خیلی قدیمه .... سال 78

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد