سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

قافیه هاشو خودت حدس بزن


قافیه های این شعر را خودتان حدس بزنید



ای که از تو گشت بزم ما جلی

خاکساریم ارچه ما جمله، ...ولی

ما مریدیم و تو هستی پیر ما

پس بیا بنشین به روی ... صندلی

باش امشب با دل و جان آیمت

خواب یا بیدار، در دم... گو بلی

چون رسم بر تو نگاهت می کنم

تا شود وقت پگاهت ... منجلی

از همه خوب و بد این زندگی

من ندیدم در تو غیر از ... خوشدلی

پرسشی دارد دل بی تاب من

سعی کن نازل نمائی ... مُعضَلی

من که از هجران تو بی حالتم

چون کشم بیرون ز تو این ... تنبلی


حالا "Ctrl+A" را بزن و حدساتو با قافیه های اصلی مقایسه کن

ای کاش ما آدم ها هم یک کلید "Ctrl+A" داشتیم تا هروقت سوءتفاهمی پیش می اومد اونو می زدیم و می دیدیم واقعاً تو ذهن طرف مقابلمون چه می گذره، و بر اساس برداشت های احتمالاً نادرست خودمون دیگران رو محک نمی زدیم

هم قدم با فرشته ای بر خاک

فرش خیابان و قدم های من و تو

گرمای سوزان و قدم های من و تو

رهپویه ای طولانی و آن خنده هایت

وسواس شیطان و قدم های من و تو

شور جوانی از تو، ضعف پیری از من

توفیر پنهان و قدم های من و تو

تو یک جوان شاد و من یک پیر فرتوت

زنجیر دستان و قدم های من  و تو

هر سو نگاهی کنجکاو و جستجوگر

یک شَـــــــــــــهر حیران و قدم های من و تو

من خسته، اما باز هم مشتاق رفتن

غمگین ز پایان و قدم های من و تو

ناگاه دست من تهی، دست تو لرزان

معنای هجران و قدم های من و تو

یک لحظه دیگر، دو رهرو از چپ و راست

فرش خیابان و قدم های من و تو

 

از آن جا که امثال عشق عنوان شده نمی تواند به "فعلیت" برسد، تلاش شد تا شعری بدون فعل سروده شود