سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

قافیه هاشو خودت حدس بزن


قافیه های این شعر را خودتان حدس بزنید



ای که از تو گشت بزم ما جلی

خاکساریم ارچه ما جمله، ...ولی

ما مریدیم و تو هستی پیر ما

پس بیا بنشین به روی ... صندلی

باش امشب با دل و جان آیمت

خواب یا بیدار، در دم... گو بلی

چون رسم بر تو نگاهت می کنم

تا شود وقت پگاهت ... منجلی

از همه خوب و بد این زندگی

من ندیدم در تو غیر از ... خوشدلی

پرسشی دارد دل بی تاب من

سعی کن نازل نمائی ... مُعضَلی

من که از هجران تو بی حالتم

چون کشم بیرون ز تو این ... تنبلی


حالا "Ctrl+A" را بزن و حدساتو با قافیه های اصلی مقایسه کن

ای کاش ما آدم ها هم یک کلید "Ctrl+A" داشتیم تا هروقت سوءتفاهمی پیش می اومد اونو می زدیم و می دیدیم واقعاً تو ذهن طرف مقابلمون چه می گذره، و بر اساس برداشت های احتمالاً نادرست خودمون دیگران رو محک نمی زدیم
نظرات 4 + ارسال نظر
سلطان عشق جمعه 15 اردیبهشت 1396 ساعت 10:32

با سلام و ستایش فراوان

باز تلاشم را کردم اما نشد
بدیهی ست که دو حرف آخر "لی" است و طبیعتا باید یک حرف در جلوی آن باشد . تمام حروف را گذاشتم جلوش باز نشد آیا سه حرف است یا می تواند چهار حرف هم باشد؟

خیلی ساده
قافیۀ این مصراع "ولی" هست
این فقط پایه ای برای حدس های بعدیه

سلطان عشق چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 12:27

بسیار زیبا،جذاب و ستودنی
اما متاسفانه هرچه کردم نتوانستم در مصرع دوم قافیه را حدس بزنم

تلاشت رو بکن دوست من
تلاشت رو بکن

سلیمان استوار پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 20:50 http://sadedelfadihe.blogfa.com

بنام خدا
درود بر استاد گرامی جناب کاوه عزیز بسیار شعر زیبایی بود و عجب زیرکانه از دام قافیه ها گریخته اید.
از اینکه به من سر زدید از شما ممنونم و اگر با تبادل لینک موافقید خبرم کنید

از حسن نظرتون سپاسگزام
به وبلاگتون سر خواهم زد
به امید دیدار

م..... پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 19:56 http://pechpechhayeman.blogsky.com


خیلی ناز بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد