سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

شیخ کلید دار

هوار هوار بردن سوژۀ شعر ها رو

به جای اون آوُردیم شیخِ کلید دارو

یه سی سالی می گفتیم آمریکا دشمن ماس

یه لحظه ول نکردیم مرگ بر آمریکا رو

اما تو این هش ساله همش به هم می گفتیم

غضنفر و بگیرش ول کن مارادونا رو

قفل زده هی غضنفر رو هرچی که تونسته

از لبِ شاعرا تا مشتای تو هوا رو

آشیخ حسن وَختشه بیای با شاکلیدت

یکی یکی وا کنی قفلای بی شمارو

گفتی خودت صد روزه تَوَقُمون زیاد نیس

یه قُف تو روز بسه تا داعا کنیم شما رو

کلید فقط برای وا کردنِ قفلا نیس

یه وَخ باید یه جایی ببندی قفلِ وا رو

من چه مثالی بگم؟ خودت که اوسا کاری

تو یک کلاس درس میدی هزار تا مثل ما رو

از یه طرف ببند و از اون طرف وازش کن

قفلِ درِ کهریزک خونۀ سینما رو

یادت میاد گفتمت بپّا دِلا نشکنه؟

آخه ماها جا دادیم تو این دِلا خدا رو

حرفی از اون شعره شد یه چیزی یادم افتاد

حوصله کن تا بگم قصۀ ماجرا رو

یه شب همین جوری که بین خواب و بیداری

نیگا می کردم انگار فیلمِ بعد افطارو

مبایل من زنگ زد و گوشی رو ورداشتمش

اَلو اَلو بفرماین آخه می خواین کجا رو؟

عیال من که اون جاس گُف کیه؟ گفتم بِهِش

نه افتاده شماره نه می شناسم صدا رو

یکی از اون طرف گُف شیخ حسن و تو گفتی؟

دیدم بی رودرواسی لرزش دست و پا رو

گفتم: بله، بفرما امریه؟ در خدمتم

گُف چرا نشناختی پس صدای خوب ما رو؟

گفتم تِمِ صداتو دوسش دارم ولیکن

رو تحریرات کار بکن بزن به دل جلا رو

خندید و گُف مهندس شیخ حسنم، شیخ حسن

که گفته بودی به من بپا نکن خطا رو

گفتم آقا مخلصیم یه وَخ جسارت نشه

درد دلی ساده بود می شناسی شاعرا رو

گفتش نه، حرفِ حقِّ حرف حق و باید گُف

تا من رئیس جمهورم می دم همین شعار و

حالام واسه تشکر می خوام بگم بیایی

مراسم تحلیفم تو مجلس شورا رو

گفتم نه بابا، ایول چه انتخابی کردیم

عجب رئیس جمهوری می ارزه یه دنیا رو

از ذوق پریدم از جام که افتادم رو زمین

یهو پریدم از خواب شکستم این رویا رو

نظرات 3 + ارسال نظر
الی یکشنبه 17 آذر 1392 ساعت 02:16

استاد مرسی از اشعار زیباتون

سپاسگزارم

من یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 14:32

بابا برو وزن یاد بگیر
نکن خطارو؟!!
میفهمی چی میگی؟

دوست عزیز، جناب آقای "من"!!!!!
1- ای کاش 1 نام و نشان و راه تماس می گذاشتی تا بتوانم تماس بگیرم، خدمت برسم و به هر طریق ممکن در محضرتون وزن و عروض و قافیه و ... را تلمذ کنم.
2- احتمالاً حضرتتون هیچ چیزی در باره اوزان هجائی نشنیدین. این شعر دارای وزن هجائی با دو بخش 7 هجائی در هر مصرع می باشد.
در این سبک شعر در نظر گرفتن هجا های بلند و کوتاه مد نظر نیست، و تنها شمارش هجا ها و حفظ یک ترنم کلی در شعر ملاک است.
3- نظر دیگری را که در باره شعر "اتمام حجت" داده بودید - و در آن جا خودتان را "حقیقت" معرفی کرده بودید - هم خواندم ولی چون حاوی الفاظ رکیک بود، منتشر نکردم.
پیشنهاد می کنم شما که دچار دو یا چندگانگی شخصیت هستید، حتماً با یک روانشناس مشاوره کنید.
4- بسیار سعی کردم که در پاسخ بی ادبیتان، مؤدب باشم. مطمئن باشید برای کسی که چنین شعرهائی را سروده، هجو شما بسیار ساده است.
5- چرا بی رودربایستی نمی گوئید ناراحتیتان از کجاست. باور کنید من بلد نیستم مثل "بت هاله دار" شما بگویم " آب را بریزید آن جا که می سوزد"
مراقب خودتان باشید
یا حق

م..... سه‌شنبه 26 شهریور 1392 ساعت 17:24 http://pechpechhayeman.blogsky.com

نمیدونم این علامت و بذارم یا این و
هم خنده داره هم متفکرانه

سپاسگزارم. امیدوارم که دولت یازدهم ملت امیدوار رو نا امید نکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد