سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

شراره ها


چه کرده ای به فراقم، که از فراق تو شادم

بگو که دل به که دادی، که دل به غیر تو دادم


عاشقانی بی قرار، خونیانی غم زده

سینه ها در انتظار، دشنه ها ماتم زده


منی که همچو گل آفتابگردانم

چگونه چشم تماشا ز تو بگردانم



گر این حلوا به دست شیخ افتد

گمانم نیست تا افطار پاید



ای شیشه ترد جیوه آگین

ای آینه، ای حجم دروغین


به من گویند این اطراف نبود هیچ تا پستا

نمی دانند من خود آسیابانم در این صحرا


تا که از دستان سربی زخمه ای بر سازهاست

گوشۀ صدری دگر مجموعۀ آوازهاست

کاوه   تهران 78/5/5



یک کاوه لازم است که آهنگری کند

ضحاک اگر که بار دگر رهبری کند


وخدا هم گه گاه
شیطنت ها دارد
تهران 65/1/12

سعید سلیمان پور ارومی:

تا خراب از می شدم ، بردند پیش زاهدم

بررسی‌مان کرد و گفت :«این قابل تعمیر نیست!»

کاوه:

کاشکی پیش من آیی، من که پیر مذهبم

چون که تعمیر شما در حد آن بی پیر نیست

تهران  30/2/93


گر که مداحان همه باشند همچون این صنم

کم ز چوبی نیستم، منبر بسازید از تنم

تهران  93/3/11


پس از توقیف نشریۀ "آسمان"

آسمان بار امانت نتوانست کشید

گشت توقیف که هرکس بتواند بکشد


"به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات؟!"

بخواست جام می و گفت: پس چرا خالیست؟

"به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات؟!"

جواب داد ولم کن اجالتاً مستم

تهران  17/7/93


وقتی سیاهچاله مقصد تبعید نور شد

حبس "فتیله ها" به یک دو بهانه بعید نیست

تهران  94/8/21


فقط این پنج حرف و قصه کوتاه

برادر، گرگ، خون، پیراهن و چاه

تهران  94/8/27

 

 

پرسشی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس

پس چرا در کل مجلس هیچ دانشمند نیست؟

تهران  94/9/2


"گل" در بر و می در کفِ دیوید بکام است

آن کس که چنین روز نمی خواست کدام است؟

تهران 95/6/16


ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم

لیک دیگر نه به این حد و نه در این ابعاد

تهران 96/3/17


بی چاره درخت های خانه

خم کرده به زیر برف شانه

تهران 96/11/8



قالیچۀ پرنده چرا از اوج

بر خاک خشک این وطن افتاده؟


آیا نگین و مُهر سلیمانی

در دست دیو و اهرمن افتاده؟

ارزروم 98/10/22


نظرات 3 + ارسال نظر
shayda پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:49

خیلی هم خوب

سپاسگزارم

م..... جمعه 5 مهر 1392 ساعت 19:29 http://pechpechhayeman.blogsky.com

از اولی
چه کرده ای به فراقم که از فراق تو شادم
بگو که دل به که دادی که دل به غیر تو دادم
واقعا چی میشه که یه آشنا بعضی وقتا از هر غریبه ای غریبه تر میشه؟

م..... جمعه 5 مهر 1392 ساعت 13:29 http://pechpechhayeman.blogsky.com

یه حسی تو من زنده شد ولی نمیتونم تشخیص بدم دقیقا چیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد