سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)
سیب کال حوا

سیب کال حوا

اشعار و نوشته های کاوه جوادیه / (کاوه) / (مهندس کاوه) / (کاوه جوادی)

نه

نقیضه ای بر ترانۀ سرودۀ ... برای تیتراژ پایانی سریال شهرزاد

 

مثل جشنی که به دعوت نامه زد "اطفال نَح"

دعوتید اینجا "به صرف" غصه، عشق و حال نَح

گفت هم رنگ جماعت شو که رسوا می شوی

گفتمش با این دورنگی ها شوم هم حال؟ نَح

گرچه این صد رنگ ها در خویش حَلَّم می کنند

من که منحل گشته بودم، لیک اضمحلال نَح

گفت گر خواهی وصال رأی باید تن دهی

طالب وصلم ولی با نرخِ استیصال نَح

گرچه ما از اسب افتادیم لیک از اصل نَح

ظاهراً نازل شدیم اما هنوز انزال نَح

گفت که در مجلسِ ایشان همه یک دسته اند

گفتم از این آگهی دارم ولی اقبال نَح

رفته ام دکتر، دوا داده، کمی بهتر شدم

معده ام فعال تر گشته، ولی اسهال نَح

من هنوز آمادۀ رفتن به مجلس نیستم

می روم در مجلسِ اعیان، ولی امسال نَح

نقطه ضعفم این شد و رد صلاحیت شدم

نیستم صالح؟ بگو یک ذرة المثقال نَح؟

هرکه کاندیدای مجلس شد، صلاحیت نداشت؟

جمله یاران تو صالح بوده اند ابدال نَح؟

این صلاحیت چرا تنها برای یک جناح

مورد تائید گردید و به دیگر بال نَح؟

دادم استقلال و آزادی و جمهوری شعار

من، ز جمهوری گذشتم، لیک از استقلال نَح

با صلاحیت تر از من در همه دنیا نبود

غافلم کردند از حقّم، ولی اغفال نَح

نظرات 1 + ارسال نظر
آغا کلان جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 13:26 http://aghakalan.blogfa.com/

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دعوت نامه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلام، عزیز ارجمند: جناب جوادیه بزرگوار

اهل چمن مشتاق دیدار شمایند و چشم انتظار نظرات شما خوبان. با سرودۀ؛

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «زورَکی» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد